زرهان

وب سایت اختصاصی هیئت های وابسته به مسجد امیرالمونین زرهان-تویسرکان

زرهان

وب سایت اختصاصی هیئت های وابسته به مسجد امیرالمونین زرهان-تویسرکان

زرهان

وبلاگ اختصاصی مسجد امیر المومنین زرهان تویسرکان
و هیئتهای وابسته:
هیئت حضرت علی اکبر-تاسیس 1357 توسط مرحوم حاج حسن رجائی
هیئت تعزیه خوانان خیمه گاه زرهان-تاسیس 1359 توسط سید تقی شیخ الاسلامی و مرحوم محمد ربیع خانمیرزائی
هیئت محبان الحسین-تاسیس 1387 توسط سید مجتبی شیخ الاسلامی و مصطفی گماری
مدیر رسانه دیجیتال:محمد رضا رجائی

محبوب ترین مطالب
نویسندگان

به نام خدا

 
مسجد امیرالمومنین محله ی زرهان که در اسناد ملی به نام مسجد زرهان ثبت گردیده یکی از بنا های تاریخی شهر تویسرکان است مربوط به دوره قاجار است و در تویسرکان، خیابان شریعتی، کوچه یعقوبی، محله زرهان، کوچه مسلم بن عقیل واقع شده و این اثر درتاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۵۱۲۹به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.(البته در قسمت بیوگرافی بنا بیشتر و دقیقتر به توضیحات درباره ی این بنا خواهیم پرداخت.
این مسجد دارای سه هیئت است که در طول سال به فعالیت های مذهبی میپردازند ،که این هیئتها عبارند از:
1-هیئت حضرت علی اکبر (ع)، این هیئت در سال 1357 توسط مرحوم حاج حسن رجائی تاسیس گردید و در طول 36 سال سابقه ی خود فعالیت های مذهبی و اجتماعی فراوانی انجام داده است.
2-هیئت تعزیه خوانان خیمه گاه زرهان، این هیئت نیز در سال 1359 توسط سید تقی شیخ الاسلامی و مرحوم محمد ربیع خانمیرزائی تاسیس شد و فعالیتهای اجرای تعزیه در ایام خاص را عهده دار شد که تعزیه روز عاشورا مهمترین آن است.
3-هیئت محبان الحسین (ع)، این هیئت در سال 1387 توسط سید مجتبی شیخ الاسلامی و مصطفی گماری تاسیس شد و در مدت فعالیت هیئت، مراسمات عزاداری در مناسبتهای خاص برگزار مینمایند.
البته توضیحات دقیقتر را در قسمت بیگرافی هیئتها خواهید خواند.
هدف از ساخت این صفحه ی مجازی آرشیو کردن عکسها و فیلمهای قدیمی و جدید مربوط به هیئتها و یاد کردن از بزرگان و افرادی که در سالهای گذشته برای این محله و هیئتها زحمات فراوان کشیدند است و به یادگار گذاشتن این اسناد و مدارک برای نسل های بعد است که بدانند این هیئتها از کجا به کجا رسیدند و چه کسانی برای این امر چه زحماتی کشیدند.
به یاری خدا و همت برو بچه های خوب زرهان یک سری فعالیتهای خوبی درباره آرشیو کردن میدیا و عکس های قدیم و جدید مسجد و هیئتهای محله ی زرهان در حال انجام شدنه که البته افراد زیادی دست اندرکار این مهم هستند ، اما به دلیل زیاد بودن اسامی و محدود بودن فضا توان نام بردن از همه نداریم ، اما در هریک از فایلهایی که برای ما ارسال مینمایند اسم و مشخصاتشان حتما ذکر خواهد شد.
پس فقط به ذکر نام مدیر فضاهای دیجیتالی مهندس محمد رضا رجایی اکتفا میکنیم.
امید است که تلاشهای اینجاب و دیگر دوستان گلم درباره به اشتراک گذاری مطالب و ، عکس ها، ویدیو ها ، خبر ها و ... مورد قبول و رضایت شما کاربر گرامی قرار گیرد.
لازم به ذکر است که در آپارات،تلگرام و اینستگرام نیز شبکه ای داریم، البته اپلیکیشن اندرویدی و این سایت تکمیل کننده دیگر فعالیتهای دیجیتال ماست.
در ضمن ممنون میشم از شما عزیزان اگه در راستای کمک به تهیه مطلب چه قدیمی و چه جدید ما را یاری کنید.برای این امر در قسمت تماس با ما پل ها و راه هایی برای شما تعریف شده که اگر عکسها اسکن شوند و از طریق ایمیل با توضیحات کافی از قبیل افراد حاضر در آن ، تاریخ عکس ، محل عکس و ... برای ما ارسال کنید باعث خوشحالی و انگیزه ی ما خواهید شد،لذا تمامی این اسناد به اسم خودتان به اشتراک گذاری خواهد شد.
از اول آبان ماه سال 1395 نیز با آدرس جدید www.zerhan.ir میتوانید به تمامی محتوا های سایت دسترسی داشته باشید.
با تشکر از اینکه وقت گرانبهایتان را صرف پیگیری اپلیکیشن ، وبسایت و کانال ها و شبکه های دیگر ما میکنید.

 

شاد و پیروز باشید.


 مدیر رسانه دیجیتال:  محمد رضا رجائی

دستیار: یاسین رجائی